Meg tudjuk-e változtatni egy változó értékét függvény segítségével az alábbi fromában?
Objektumok es tulajdonságaik
Egy objektum vagy kettő?
Immutábilis objektumok esetében így tudjuk megváltoztatni a változóban tárolt értéket függvény segítségével
Függvényből való visszatérés több értékkel
Objektumok es tulajdonságaik
Egy objektum vagy kettő?
Immutábilis objektumok esetében így tudjuk megváltoztatni a változóban tárolt értéket függvény segítségével
Függvényből való visszatérés több értékkel
1. Feladat
Írj egy programot, amely a main() függvényben generál egy véletlenszámot [1; 10] intervallumon és eltárolja azt egy változóban.
Egy másik függvény kérjen be a felhasználótól egy számot, ezzel térjen vissza, és így írja felül a main() függvényben a változó értékét.
A bekérés és felülírás mindaddig folytatódjon, amíg a felhasználó 0-t nem ad meg! (A bekérést megvalósító függvény újra és újra történő meghívását, valamint annak vizsgálatát, hogy a felhasználó 0-t adott-e meg, a main() függvénynnek kell vezérelnie!)
2. Feladat
Írj egy programot, amely a main() függvényben egy lista formájában eltárolja az 'a', 'b' és 'c' betűket!
Egy másik függvény kérjen be a felhasználótól három betűt, és ezzel írja felül a main() függvényben létrehozott lista tartalmát.
A bekérés és felülírás mindaddig folytatódjon, amíg a felhasználó három azonos betűt nem ad meg! (A main() függvénynek kell újra és újra meghívnia a bekérést végző és a listát felülíró függvényt, és neki kell megvizsgálnia, hogy a lista immár három egyforma elemet tartalmaz-e!)
3. Feladat - Ötbetűs
Írj egy programot, amely egy ötbetűs főneveket tartalamzó listából véletelenszerűen választ egyet, amit a játékosnak egy-egy betű megadásával kell kitalálnia! A főprogramot a main() függvény tartalmazza, és ezen kívűl legyen még minimum 2 - részfeladatokat megvalósító - függvény! A program az alábbiak szerint műdködjön: [...]
Írj egy programot, amely a main() függvényben generál egy véletlenszámot [1; 10] intervallumon és eltárolja azt egy változóban.
Egy másik függvény kérjen be a felhasználótól egy számot, ezzel térjen vissza, és így írja felül a main() függvényben a változó értékét.
A bekérés és felülírás mindaddig folytatódjon, amíg a felhasználó 0-t nem ad meg! (A bekérést megvalósító függvény újra és újra történő meghívását, valamint annak vizsgálatát, hogy a felhasználó 0-t adott-e meg, a main() függvénynnek kell vezérelnie!)
2. Feladat
Írj egy programot, amely a main() függvényben egy lista formájában eltárolja az 'a', 'b' és 'c' betűket!
Egy másik függvény kérjen be a felhasználótól három betűt, és ezzel írja felül a main() függvényben létrehozott lista tartalmát.
A bekérés és felülírás mindaddig folytatódjon, amíg a felhasználó három azonos betűt nem ad meg! (A main() függvénynek kell újra és újra meghívnia a bekérést végző és a listát felülíró függvényt, és neki kell megvizsgálnia, hogy a lista immár három egyforma elemet tartalmaz-e!)
3. Feladat - Ötbetűs
Írj egy programot, amely egy ötbetűs főneveket tartalamzó listából véletelenszerűen választ egyet, amit a játékosnak egy-egy betű megadásával kell kitalálnia! A főprogramot a main() függvény tartalmazza, és ezen kívűl legyen még minimum 2 - részfeladatokat megvalósító - függvény! A program az alábbiak szerint műdködjön: [...]
Hamarosan ...